Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a semnat contractele de finanțare, în valoare totală de 22,3 miliarde de lei, pentru Magistrala M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, proiect în execuție pe prima secțiune și în proiectare pe a doua, și pentru prelungirea liniei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul.
Pentru prima secțiune a Magistralei M6, Asocierea Alsim Alarko-Makyol lucrează la toate cele șase stații, iar utilajele TBM vor începe forajul în august – septembrie 2024 (termen estimat). Autorizația de construire a fost emisă în decembrie 2023 cu data de începere a lucrărilor la structură și galerii din data de 15 decembrie 2023 și termen de execuție de 39 de luni. Pentru secțiunea II, Băneasa – Aeroport Otopeni, Gulermak (Turcia) trebuie să predea proiectul tehnic în această toamnă. Metrorex estimează finalizarea lucrărilor la M6 Gara de Nord – Otopeni în 2027, dar nici până în prezent nu a reușit să lanseze noua licitație pentru finisaje, arhitectură și instalații.
Pentru prima secțiune (constructor Makyol – Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa – Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aproximativ 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie.
Contractul de finanțare pentru proiectul „Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul” are o valoare totală de 12,97 miliarde lei.
Foto: Fanatik