Defrișările de pr Valea Oltului, pentru construirea Autostrăzii Sibiu-Pitești, au scos la iveală zidurile Turnului Spart. Construit în secolul al XVI-lea, ansamblul Turnului Spart de la Boița era vizibil pentru trecători în special prin ruinele care mai dăinuie pe malul drept al Oltului. Acum, resturile zidului care compunea fortificația pot fi văzute de trecători.
Pe vremuri, acesta era „înalt de 20 metri, cu ferestre de tragere la trei nivele, avea ziduri groase de patru metri la bază. A fost ridicat pe malul Oltului, prin turn ridicându-se pe panta dealului pe o întindere de 10 metri. O poartă mare si grea închidea drumul. Conform arhivelor, regele Ladislau al Ungariei hotărăște în 1501 «construirea unui turn puternic nu departe de Turnu-Roșu» pentru asigurarea securității prin trecătoare. Turnul Spart, oricât de masiv, a avut o viață scurtă. După mărturia unui scriitor contemporan, Osetermayer, marea inundație a Oltului din 1532 care a făcut mari pagube Făgărașului, a spart și turnul de lângă Olt”, conform Monografiei istorice Boița, publicată în anul 1990.
Foto: Facebook / Țara cu balauri