AEP ne învață cum să ne ferim de informațiile false în timpul campaniei electorale, transmițând către populație următoarele recomandări:
– pauză de 5 secunde înainte să redistribuim diverse postări pe rețelele sociale, regula de 5 secunde inventată de autoarea americană Mel Robbins, care spune că atunci când simți un impuls pentru a face ceva, ar trebui să acționezi abia în următoarele 5 secunde. Dacă trec cele 5 secunde, creierul tău te va convinge să renunți la acel impuls;
– să fie verificată informația în surse sigure;
– influencerii sunt sfătuiți să fie transparenți cu privire la publicitatea electorală plătită;
– atenție la denumirile neobișnuite sau obscure din adresa unui website și la terminațiile suspecte. Pot fi verificate pe rotld.ro sau pe whois.net dacă website-ul respectiv este deținut de o entitate cunoscută că ar dezinforma;
– atenție la numele de utilizator folosite pe rețelele sociale: dacă apar litere și numere aleatorii, în spatele contului ar putea fi un program software, și nu, o persoană reală;
– AEP le cere influencerilor să fie echidistanți, să se informeze din surse credibile înainte să propage informații în mediul online, să nu folosească un limbaj jignitor și să marcheze publicitatea electorală plătită.