Atribuții noi pentru poștașii români! Aceștia vor realiza comunicarea dintre ANAF și contribuabili și chiar vor putea încasa datoriile oamenilor pe care le au la ANAF.
Companiei Naţionale „Poşta Română” SA i s-au încredințat, pe bază de convenţie încheiată cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, serviciile de tipărire, de pus în plic şi comunicare cu confirmare de primire către contribuabili a documentelor necesare accesării facilităţilor fiscale prevăzute în ordonanţa privind amnistia fiscală (OUG nr. 107/2024). Este vorba de scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie plătită şi, respectiv, valoarea care poate face obiectul anulării.
Totodată, Poşta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligaţii în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.