Una din marile probleme ale învățământului românesc preuniversitar este programa școlară supraîncărcată. Pusă în discuție de multe ori, formal și fără vreun plan concret de rezolvare, aceasta a devenit un fel de subiect la modă pentru miniștrii Educației.
Cu toate că recunoaște că in 2014- 2015, când a mai fost ministru al Educației, nu a făcut nimic, Sorin Câmpeanu atacă din nou problema într-o emisiune transmisă Digi24.
În 2015 amintea de multe discipline care trebuie reanalizate, mai puțin orele de română și matematică. În 2022, ministrul Câmpeanu reia subiectul și dă exemplu geometriei vectoriale ca fiind o materie care nu ajută la nimic. A făcut apel la colegii matematicieni să nu se supere pe el. Cu alte cuvinte aici este problema!
O altă problemă care, în opinia ministrului, a început să fie rezolvată este numărul mare de copii într-o clasă. Nu știm ce date are domnul ministru, dar problema nu a început să fie rezolvată și nici nu va fi! Rezolvarea problemei va conduce automat la clase mai multe, implicit mai mulți profesori care, deocamdată, nu sunt! În al doilea rând, dacă vrei să rezolvi cu adevărat problema nu scazi numărul elevilor de la 30 la 26, ci de la 30 la 15-17 elevi, așa cum există în învățământul privat. Asta reprezintă o clasă pedagogică, unde ar putea exista un optim al comunicării didactice. (foto: edupedu.ro)