De curând, a fost depus în Parlament un proiect de lege conform căruia statul român ar trebui ca într-un viitor nu foarte îndepărtat să trimită SMS sau email cetăţenilor săi prin care să îi anunţe când le expiră cartea de identitate, paşaportul sau chiar permisul de conducere. În iniţiativa legislativă se arată că informarea ar trebui făcută cu 90 de zile înainte de expirarea documentelor.
“Pentru cetăţean devine mai simplu să-şi înlocuiască, din timp, documentele care expiră, iar la ghişee s-ar putea evita cozile. Astfel, autorităţile competente vor putea să şi gestioneze mai eficient resursele şi să ofere servicii îmbunătăţite. Un astfel de sistem de notificare funcţionează cu succes în Republica Moldova. Cetăţenii primesc astfel de avertizări prin SMS, e-mail sau alte modalităţi, la alegere, prin intermediul platformei guvernamentale MNotify. Astfel de modele de bună practică pot fi extinse uşor la nivel naţional şi în România”, este motivarea proiectului de lege.
În cazul în care autorităţile nu dispun de numărul de telefon sau adresa de email a cetăţeanului, atunci acesta va fi informat prin intermediul unei notificări trimise cu Poşta Română.