Dacă din greșeală descărcați o aplicație malware –mesaje ce par a fi trimise de un prestator de servicii și conțin o invitație de accesare a unui link care sustrage date personale confidențiale, experții în securitate cibernetică ne sfătuiesc să:
- Nu accesăm aplicația de online banking pe care o folosim de pe telefonul expus la virus
- Resetăm parola aplicației de internet banking de pe un alt device decât cel infectat
- Resetăm complet telefonul afectat la setările din fabrică
- Nu efectuăm o copie de rezervă înainte de revenirea la setările din fabrică (aceasta va implica și o copie a malware-ului)
- Verificăm ultimele tranzacții efectuate
- Contactăm banca dacă observăm tranzacții pe care nu le-am procesat
- Blocăm cardurile cât mai rapid dacă există suspiciunea unei afectări a datelor acestora (sursa. www.sigurantaonline.ro)
În cazul în care primiți un astfel de SMS, ați accesat link-ul și aplicația a fost instalată trebuie urgent să contactați banca, majoritatea având și un serviciu de Call Center disponibil 24/24 pentru problemele întâmpinate cu cardurile.