Cum depășim atacurile de panică

Data postării:

Atacurile de panică denumite în termeni medicali tulburări anxioase, au devenit tot mai des întâlnite,  regăsindu-se la 16-20% din populație.

Specialiștii medicover.ro ne explică care sunt simptomele atacului de panică si cum îl putem depăși:

Pentru ca o perioadă distinctă de frică și disconfort să fie diagnosticată drept atac de panică este nevoie ca 4 sau mai multe dintre urmatoarele 13 simptome să apară brusc și să escaladeze în intensitate în decurs de 10 minute:

  • Palpitații, bătăi puternice ale inimii sau accelerarea ritmului cardiac
  • Transpirații
  • Tremur sau trepidație
  • Senzații de scurtare a respirației sau de ștrangulare
  • Senzație de sufocare
  • Durere sau disconfort precordial
  • Greață sau detresă abdominală
  • Senzație de amețeală, dezechilibru, vertij sau leșin
  • Derealizare (sentimentul de irealitate) sau depersonalizare (detașare de sine însuși)
  • Frica de pierdere a controlului sau de a nu înnebuni
  • Frica de moarte
  • Parestezii (senzații de amorțeală sau de furnicături)
  • Frisoane sau valuri de căldură

Tratament:

  1. Pregătirea pacientului pentru a rămâne în contact cu situația de care se teme în loc de a o evita, demontând credințele și amenințările imaginare.
  1. Explorarea unor altor patternuri de gândire care să-i schimbe perspectiva asupra situației – înlocuirea gândurilor negative cu gânduri mai realiste. Trecând în revistă alternativele de gândire asupra situației se dobândește un sentiment mai mare de control asupra respectivei circumstanțe, fapt ce determină scăderea încărcăturii anxioase.
  2. Pacientul este îndrumat spre confruntarea propriilor temeri (de nebunie, de moarte, de a se face de râs) și conștientizarea lipsei de temei a acestora. Scopul final este conectarea pacientului la realitate, experimentarea și testarea rezultatelor gândurilor alternative și înlocuirea modului hipervigilent de percepere a realității cu un alt tip de perspectivă, mai obiectivă (perspectivă în care pot fi percepute atât pericolele reale, cât și momentele de bine).

Ultimele știri

Share post:

spot_imgspot_img

Te-ar putea interesa și:
articole asociate

Ce mâncăm vara

Este timpul să trecem la dieta de vară: sănătoasă,...

Cod portocaliu de caniculă!

Cum ne putem proteja de arșiță? O masă de aer...

Rezultate finale pentru alegerile europarlamentare

Biroul Electoral Central a anunțat, marți seară, rezultatele finale...

Ce variante au cei care nu susțin Bacalaureatul în această sesiune?

Scăderea nivelului de educație la nivel național este tot...