După ce Ministerul Finanțelor a anunțat intenția de a modifica legislaţia, în ceea ce privește vânzarea imobilelor sau a terenurilor, în sensul introducerii obligaţiei de plată a datoriilor către ANAF, Marcel Boloș a explicat public cum vor sta lucrurile după modificarea legislativă. Datoriile vânzătorului pot fi acoperite și din banii obținuți din vânzarea bunurilor.
”Aş vrea să risipesc o informaţie cum că această măsură ar interzice vânzarea de bunuri şi terenuri ale proprietarilor persoane fizice şi juridice. Exclus, nu. Odată cu vânzarea acestor bunuri sau clădiri sau terenuri, ce sunt ele, are loc şi plata impozitelor si taxelor, regula fiind deja aplicabilă pentru primării – nu-ţi poţi vinde un bun sau un teren decât dacă ai certificatul de impozite şi taxe locale cu zero sume datorate bugetului local – însă propunerea noastră este să permitem ca, odată cu vânzarea bunului, să fie plătite şi taxele şi impozitele”, a declarat Marcel Boloş, ministrul Finanţelor.
Obligativitatea certificatului fiscal va fi în vigoare de la 1 octombrie, iar procedura este următoarea: „În momentul vânzării la notar, dacă ai datorii faţă de buget, trebuie să le achiţi din preţul bunului pe care l-ai vândut. (…) La notar are loc tranzacţia cu numerar de obicei şi acolo, fie cu ordin de plată sau cum se întâmplă din punct de vedere al operaţiunii derulate la notar, la acel moment trebuie achitate şi impozitele şi taxele. Nu înainte, cum s-a vehiculat, ci deodată cu vânzarea bunului. (…) Atunci când se prezintă ordinul de plată la notar, dacă ştii că ai datorii, prezinţi două ordine de plată – unul este pentru preţul de vânzare al bunului şi un alt ordin de plată pentru achitarea impozitelor şi taxelor pentru autentificarea contractului de vânzare-cumpărare”.