Ce trebuie să facă șoferii cu asigurări Euroins?

Data postării:

După familentul Euroins, confirmat de Autoritatea de Supraveghere Financiară prin publicarea în Monitorul Oficial a deciziei de retragere a autorizaţiei de funcţionare a societăţii Euroins România, șoferii care au asigurare la această companie trebuie sa denunțe contractele de asigurare.

Chiar Euroins a explicat pașii ce trebuie urmați.

Vă informăm că Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a dispus prin Decizia nr. 262/17.03.2023 retragerea autorizației de funcționare a Societății de Asigurare – Reasigurare EUROINS Romania S.A. și promovarea cererii de deschidere a procedurii de faliment, în temeiul prevederilor legale aplicabile.

Asigurații au dreptul de a recupera primele de asigurare, achitate în cadrul contractelor, pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de Euroins Romania S.A., ca urmare a încetării contractelor de asigurare. Denunţarea contractului de asigurare de către una dintre părţi se poate efectua numai cu respectarea unui termen de preaviz de cel puţin 20 de zile calculate de la data primirii notificării de către cealaltă parte.

În acest sens este necesară parcurgerea a două etape:

• Denunțarea contractelor de asigurare încheiate cu Societatea Euroins Romania Asigurare Reasigurare S.A. se face prin transmiterea notificării de reziliere la Euroins. Cererea de denuntare trebuie sa contina obligatoriu serie si numar polita de asigurare, copie CI/BI sau imputernicire in cazul asiguratilor persoane juridice și se transmite pe adresa de e-mail dedicată: reziliere@euroins.ro.
• Cererea de restituire a primelor de asigurare se înaintează la Fondul de Garantare a Asiguraților, documentele necesare putând fi consultate pe site-ul www.fgaromania.ro

Dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor cuvenite de la Fondul de Garantare a Asiguraților se naşte la data publicării în Monitorul Oficial al României a Deciziei Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 262/17.03.2023.

De la acestă dată, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, orice persoană care pretinde un drept de creanță de asigurări împotriva asigurătorului în stare de insolvenţă poate formula o cerere de plată la Fondul de Garantare a Asiguratilor pentru acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor sau o cerere de restituire de primă.

Este important ca toți potențialii creditori de asigurare ai Euroins Romania S.A. să se adreseze Fondului cu o cerere de plată/ restituire primă, chiar dacă au formulat cerere de despăgubire la asigurator.

Ultimele știri

Share post:

spot_imgspot_img

Te-ar putea interesa și:
articole asociate

11 grădiniţe deschide la vară în Sectorul 2

Primăria Sectorului 2 a anunțat ca vor rămâne deschise...

Cimbrul, util în tratarea afecțiunilor respiratorii

Cimbrul este mai mult decât o simplă plantă aromatică...

De-a râsu’-plânsu’… Bătaie în Parlamentul României

Halal lideri, halal politicieni, halal parlamentari! Au ajuns să...

Idei de mic dejun bogat în proteine

Un mic dejun bogat în proteine este esențial pentru...