Beneficiile vitaminei K

Data postării:

Vitamina K este mai puțin cunoscută publicului larg, însă beneficiile ei sunt minunate pentru organism.

Vitamina K este de două tipuri: K1, care se regăseşte în furnzele verzi ale legumelor şi K2, care poate fi asimilată din mâncărurile fermentate.

Specialiștii csid.ro ne explică beneficiile acesteia și în ce alimente o regăsim:

  • Vitamina K produce proteine care sunt esenţiale coagulării sângelui şi opresc sângerările.
  • Colaborează extraordinar alături de vitamina D pentru a permite calciului să ajungă în oase şi pentru a le face să fie mai puternice. Nivelul scăzut de această vitamină în organism duce la creşterea riscului unei fracturi.

Surse de asimilare:

  • Ierburi: busuioc, salvie, cimbru, pătrunjel, coriandru, maghiran şi arpagic.
  • Legume cu frunze verzi: varză, spanac, muştar, funze de nap
  • Salată verde: ceapă de primăvară, ridichi, salată verde, salată roşie, ţelină
  • Condimente:  ardei iute, boia, praf de chili şi curry
  • Alte surse: sparanghel, fenicul, praz, murături, soia, ulei de măsline şi fructe uscate
  • Brasicacee: varză de Bruxelles, broccoli, varză creaţă şi conopidă.

Ultimele știri

Share post:

spot_imgspot_img

Te-ar putea interesa și:
articole asociate

Mihaela Bilic:’’ Ou BIO sau ou cu Omega 3? ‘’

Ou BIO sau ou cu Omega 3? Care merită cheltuiala? Toată...

Iranul a atacat Israelul

330 de drone, rachete de croazieră și rachete balistice...

Interzis la pescuit!

Conform Ordinului nr. 561/2023/11/2024 aprobat de Ministerul Agriculturii şi...

Bani pentru computerele elevilor și studenților

Elevii și studenții vu vârste de până la 26...