Beneficiile vitaminei K

Data postării:

Vitamina K este mai puțin cunoscută publicului larg, însă beneficiile ei sunt minunate pentru organism.

Vitamina K este de două tipuri: K1, care se regăseşte în furnzele verzi ale legumelor şi K2, care poate fi asimilată din mâncărurile fermentate.

Specialiștii csid.ro ne explică beneficiile acesteia și în ce alimente o regăsim:

  • Vitamina K produce proteine care sunt esenţiale coagulării sângelui şi opresc sângerările.
  • Colaborează extraordinar alături de vitamina D pentru a permite calciului să ajungă în oase şi pentru a le face să fie mai puternice. Nivelul scăzut de această vitamină în organism duce la creşterea riscului unei fracturi.

Surse de asimilare:

  • Ierburi: busuioc, salvie, cimbru, pătrunjel, coriandru, maghiran şi arpagic.
  • Legume cu frunze verzi: varză, spanac, muştar, funze de nap
  • Salată verde: ceapă de primăvară, ridichi, salată verde, salată roşie, ţelină
  • Condimente:  ardei iute, boia, praf de chili şi curry
  • Alte surse: sparanghel, fenicul, praz, murături, soia, ulei de măsline şi fructe uscate
  • Brasicacee: varză de Bruxelles, broccoli, varză creaţă şi conopidă.

Ultimele știri

Share post:

spot_imgspot_img

Te-ar putea interesa și:
articole asociate

Mihaela Bilic: ‘’Chiar dacă scrie “zero” zahăr, conțin multe calorii!!’’

‘’Foarte mulți consumatori mănâncă relaxați dulciuri pe care scrie...

De ce să alegem vișine?!

Vișinele sunt fructe mici, dar pline de beneficii pentru...

Cum să prepari ceaiuri reci și răcoritoare pentru zilele toride de vară

Vara este anotimpul perfect pentru a savura băuturi reci...

Joe Biden nu mai candidează pentru SUA

Cu doar câteva luni înainte de alegerile pentru noul...