Beneficiile semințelor de floarea soarelui

Data postării:

‘’Mulți oameni mănâncă semințe de floarea soarelui și se întreabă dacă sunt bune. Sunt bune, dar cu câteva mici detalii: cantitatea totală, sarea, prăjirea. Evident, sunt utile pentru sănătate dacă sunt crude și în jur de 30-50g pe zi, ținând cont și de celelalte alimente.

Beneficii

Sunt absolut minunate: proteine, grăsimi sănătoase, minerale , vitamine (E, grupul B), lecitină, fibre. Dar din sămânța întreagă. Nu din ulei. Uleiul, chiar și presat la rece și nerafinat, NU este sănătos. Pur și simplu prea multe calorii raportat la nutrienți. Ca excepție ar putea fi folosit la salate, dacă ne place aroma.

Se pretează foarte bine și la a fi hidratate și transformate în germeni sau vlăstari, deosebit de bogați din punct de vedere nutritiv, semnificativ mai mult decât semințele uscate.

Riscuri

 Riscurile sunt prăjirea, sarea și cantitatea. Prăjirea poate distruge o parte dintre nutrienți și poate duce la formarea de substanțe toxice, în special prin denaturarea grăsimilor. Sigur, varianta mai sănătoasă este a celor crude sau a celor prăjite în coajă. Coaja ajută la protecția miezului, în această situație. Sarea, chiar dacă este doar la exterior, poate fi ingerată într-o cantiate prea mare. Deci trebuie să avem grijă la aportul de apă, celelalte alimente sărate de pe durata zilei și la a face sport (pentru eliminarea prin transpirație). Cantitatea trebuie stabilită de la început. La 570 de kcalorii pentru 100g de miez crud (în principal din grăsime), semințele de floarea soarelui sunt un aliment foarte dens din punct de vedere caloric.

Dacă cea mai sănătoasă variantă este cea crudă, sunt foarte ușor de inclus în salate: am pus o salată gata tăiată și spălată, fasole cu bob mare (îmi place gustul), semințe de floarea soarelui și oțet balsamic. Nu mai este nevoie de ulei sau sare. Este absolut delicioasă.

Alte variante sunt să includem semințele fără coajă în porridge (sau mixuri de cereale cu lapte), biscuiti și batoane de casă, chiar și în pâine.’’, ne explică nutriționistul Cristian Mărgărit pe pagina sa de facebook.

Ultimele știri

Share post:

spot_imgspot_img

Te-ar putea interesa și:
articole asociate

În cât timp primești permisul înapoi dacă refuzi testarea antidrog?

Șoferii care refuză sau ies pozitiv la testarea pentru...

Cine ne reprezintă în Parlamentul European? Șoșoacă a fost dată afară din plen…

În stilul caracteristic, europarlamentul Diana Șoșoacă a pus o...

Republicanii români, prezenți la Convenția din S.U.A.

În aceste zile, în Statele Unite ale Americii se...

Alimente care accelerează bronzul

Bronzarea pielii este un proces dorit de mulți, mai...