Ați avut parte de o fraudă la plata cu cardul sau nu ați primit produsele comandate on-line? Băncile care v-au emis cardurile cu care ați făcut plățile vă pot veni în ajutor, dacă veți completa o cerere de refuz de plată, la care alăturați documente justificative (facturi, bonuri, chitanțe de POS, extrase de cont, e-mailuri pe care le-ați schimbat cu comerciantul). În această situație, termenul de răspuns din partea băncii este de 30 de zile, iar, în majoritatea cazurilor, băncile oferă posibilitatea să vă recuparați banii dacă nu ați primit produsele pe care le-ați plătit sau nu vă înțelegeți cu comerciantul de unde ați făcut cumpărăturile.
Puteți cere bani, inclusiv, pentru plățile dublate, adică ați plătit de mai multe ori același produs sau pentru biletele de avion, în cazul unor zboruri anulate.
Procedura de recuperare a banilor se numește chargeback sau refuz la plată. În funcție de tranzacțiile pe care le contestați, termenele în care vă puteți adresa băncii variază între 4 și 6 luni, în cazul produselor care nu au fost livrate.