Fraudele prin telefon s-au înmulțit în ultima perioadă, iar escrocii au o nouă metodă de a acționa.
„Sunt inspector principal de poliție, a fost efectuată o plângere din partea băncii, fiind o posibilă fraudă. Mai departe o să întocmim acest proces-verbal și o să vă pun pe linie cu un angajat al Băncii Naționale a României”, așa sună un apel – numit de specialiști „de tip spoofing” – în care un atacator se dă drept inspector de poliție. Cel care a răspuns apelului și-a dat seama de înșelătorie întrucât așa-zisul polițist folosea cuvinte greșite și nu a devenit victimă a fraudei.
O femeie din Cluj a fost păcălită prin aceeași metodă să acceseze un credit de 100.000 de lei, pe care l-a transferat escrocilor, crezând că „ajută la o anchetă.” Suspecții au terorizat-o cu telefoane și amenințări, până au convins-o să ia creditul.
Autoritățile ne recomandă să fim atenți la apelurile pe care le primim, mai ales acum, în perioada sărbătorilor, când atacatorii profită de emoțiile oamenilor. Nu uitați că poliția sau banca nu vă va cere niciodată date personale prin telefon.
Darius Țicu, DNSC: „Se folosesc de numere de telefon care sunt disponibile în baza de date publice. Spre exemplu, în reprezentanța unor instituții din mediul public sunt foarte ușor de găsit numerele de telefon, iar respectivele numere de telefon sunt foarte credibile, pentru că la o verificare foarte scurtă, dar precară, se poate găsi numărul respectiv de telefon asociat instituției”.
Specialiștii în IT avertizează că, în curând, atacatorii vor putea să cloneze inclusiv vocile unor persoane din familie, de aceea este bine să avem o parolă de siguranță în cazul unor situații de urgență. Deci, mare atenție!
Sursa: Știrile Protv